DOSPACE demokratiserar de häftiga kontoren

DOSPACE stod idag tillsammans med Lundbergs, Östgöta kök och Östsvenska handelskammaren i en pressträff inför invigningen och inflytten på LINK Business Center. DOSPACE flyttar in i september och siktar på att bli hela husets favoritgranne.

DOSPACE öppnar ett 50-tal kontor i olika storlekar på två våningar i september 2022, med plats för allt från egenföretagaren till storbolaget, vilket i denna fastighet blir unikt.

Vi har möjligheten att öppna denna fantastiska fastighet för en bredare massa av företag” menar Niclas Söör, VD & Grundare av DOSPACE, och fortsätter. “Bolag som inte är i storlekarna Danske Bank eller Academic works kan sätta sig i kontor hos oss och på så sätt få ta del av fastighetens alla kvaliteter och service. Vi demokratiserar de häftiga kontoren”

DOSPACE ser ett högt tryck och tror att det har att göra med just detta; att man oavsett storlek på bolag vill få en riktigt schysst arbetsplats. Niclas berättar om bolaget som tar sammanlagt 20 platser i kontor och Hot Desk, men där de också sålt en singel-Hot Desk till en enskild person.

DOSPACE planerar att fylla andra funktioner i huset och komplettera övriga aktörer.

“Vi tänker att vi ska bli den bästa grannen! Vårt koncept kan nyttjas av våra grannar i form av mötesrum, arbetsplatser och våra tjänste-och serviceerbjudanden. Istället för att låna en kopp socker kanske man tar lite tillfälliga arbetsplatser, nyttjar våra ytor för event eller bokar våra mötesrum när ens egna är upptagna. Det känns superkul, det är såhär vi ser att vårt koncept kan integreras i fastigheter med andra aktörer.” Niclas Söör.

DOSPACE jobbar med arbetsplatsupplevelser och bygger dessa med sitt community, arkitektritade lokaler, tjänster och service för att underlätta arbetsdagen och den speciella “DOSPACE-känslan”. Niclas menar att fastigheten i sig ger goda möjligheter till riktigt bra arbetsdagar; takterass, närhet till Stångån, cykelpool, restaurang och konferens och att tillsammans med DOSPACEs erbjudande blir detta succé.

DOSPACE flyttar in på våningarna 7 & 8 i september 2022

Öppningen i LINK i kombination med den kommande etableringen i Norrköping gör att nätverket av siter i regionen blir riktigt stort och häftigt och Niclas ser stora mervärden som kommer av detta.

Konceptet kopplar ihop olika delar av Linköping och för även Norrköping och Linköping närmare samman. Våra medlemmar kommer smidigt kunna flytta sig mellan siterna och lägga upp sina dagar precis så som det passar dem och hela regionens näringsliv kommer kunna nyttja denna mötesplats oavsett vart man har sitt huvudkontor” avslutar Niclas.

Föregående

”Full flexibilitet i 150 årig skönhet”

Nästa

DOSPACE VÄXER I JÖNKÖPING